Rólunk írták

sajtó, tanár, diák

Rólunk írták

Sajtó

Tükörváros

7 óra 7

A fiúk a bányában dolgoznak. És a lányok is, és szinte mindenki, aki betölti a tizennegyedik életévét, a bányában dolgozik. Keresi a Napkövet: a boldog élet elveszett Grálját. Ilyen hely ez a Tükörváros. A Kerekasztal Színházi Nevelési Központ játéka… tovább

A széttört tál

Revizor

Mindennek vége, ami pedig megmaradt az ismerősen félelmetes világból, az percről percre enyészik. A látszat ellenére nem egy újabb hollywoodi sci-firől, hanem Edward Bond tavasszal magyarul bemutatott új darabjáról lesz szó. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. „Ma az egyetlen… tovább

Szélben szállók

Revizor

Akárhová nézek, történeteket látok: a Kerekasztal és a Stúdió K koprodukciója ennek az egyszerű igazságnak ered a nyomába. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA… tovább

A hosszabbik út

7 óra 7 - interjú

Az általuk létrehozott előadások mindig a diákok aktív részvételére építenek. A résztvevők aktivitása nem feltétlenül a szerepbe lépésben nyilvánul meg, hanem elsősorban abban, hogy a felvetett problémákra reflektálnak, azokat több szempontból átgondolják, így egyszerre válnak nézőkké és résztvevőkké… tovább

Csontketrtec

7 óra 7

Vannak dolgok, amikben nem feltétlenül vesszük észre azt, ami bennük van. Sőt, rengeteg olyan dolog van, amit egyáltalán nem tudunk felmérni, nem látjuk át tisztán a helyzeteket, és ezért sokszor nem tudjuk felmérni döntéseink következményét sem. Csak megyünk… tovább

Szélben szállók

7 óra 7

A mesében és a pszichoanalízisben nem csupán az ágy a közös, hanem elsősorban a saját történetre való igény, de ebben az emberi szükségletben érnek össze eposzok, regék, családfák és nagy lódítások is. A Szélben szállók egy történetkeresés története… tovább

Tükörváros

C36 Magazin

Kisiskolások zsongják be a Marczibányi téri művelődési központ előterét. Néhány perccel 9 óra után nyílik az ajtó, közös játékra invitálnak minket. “Mi ezen az ajtón belépve, tükörváros lakói leszünk. Képzeljük el, hogy most végzős, nyolcadikosok vagyunk… tovább

A hosszabbik út

Prae.hu

Az öngyilkosság hálás téma, számtalanszor szolgáltatott már ihletet a különböző művészeti ágaknak. Kérdés azonban, hogy lehet-e érdekes egy olyan darab, pláne a középiskolás célközönség számára, amely a szuiciditás problémájának interaktív feldolgozására vállalkozik… tovább

Tükörváros

7 óra 7 - interjú

A legrégebb óta Magyarországon működő színházi nevelési társulat a Kerekasztal. Egy alsó tagozatosokkal játszott közös kaland: pár szembeszegülés, néhány meghunyászkodás és egy trónfosztás után beszélgettünk velük arról, hogy mi is történt itt valójában… tovább

Mézeskalácsház

Revizor

Persze akadnak azért olyanok, akik nem csak gondolkodnak az égető – és ne feledjük: minden, a színházért picit is felelősséget érző civilt és szakembert érintő – problémáról, de tesznek is érte: elkötelezett, komoly színházi emberek ők, akiket valahogy mégsem sikerül el- és befogadnia az úgynevezett profi szakmának… tovább

Szélben szállók

Ványa bácsi

Három kiskamasz az erdőben bolyong. Mirka sosem látott apját keresi, akinek személyét titkolja a család. Lubo és Bora anyjuk halálakor intézetbe került, ők apjukhoz szöknek vissza. Csonka család, titkok és elhallgatások, cigány származás, szülő- és identitáskeresés… tovább

A hosszabbik út

Revizor

A történet Thornton Wilder Szent Lajos király hídja című regényének újraértelmezéseként is tekinthető, csakhogy – és ez a legfontosabb – A hosszabbik út esetében a sors helyét a szabad akarat foglalja el…

tovább

Mézeskalácsház

Magyar Narancs

A kérdés az: vajon ettől a kedves nénitől, aki az erdőben hagyott két kisgyereknek enni ad, puha ágyba fekteti őket, helyes kis plüssállatot, macit-nyuszit ajándékoz nekik, és még sok pár cipőt is eléjük terít, hogy húzzák föl meztelen lábukra a nekik tetszőt – szóval hogy tőle el kell-e menekülni, de rögtön. Mögötte is van egy kérdés: vak engedelmesség vagy gondolkodás? tovább

Csontketrec

Revizor

Egy férfi vasketrecben húz egy nőt, akit állati körülmények közt tart. Amikor a férfi elalszik, a nőhöz odalopódzik egy fiatalabb férfi, kinyitja a ketrecet, és hívja magával nőt, de ő nem megy. A jelenetben rengeteg apró szimbólum segíti a gyerekeket az értelmezésben és elmélkedésben – de nem ezzel kezdődik a foglalkozás… tovább

Tükörváros

Kortárs Online

Magyarország legrégebbi színházi nevelési társulata, a Kerekasztal újfajta foglalkozást készített: a Tükörváros az első olyan komplex színházi nevelési előadás Magyarországon, amely a folyamatdrámára épül. A theatre in education (TIE), vagyis a színházi nevelés a drámapedagógia azon módszere, amely nagy hangsúlyt fektet a színházi formanyelv használatára, ám itt a színház mindig csak egy adott témának… tovább

Mézeskalácsház

Dívány.hu

A félnapos programon tehát nem csupán azt láthattuk, milyen is egy színházi nevelési előadás keretében végignézni egy közel kétórás Jancsi és Juliskát, de azt is szakértő szájából hallhattuk, hogy ez igenis mind a gyerekeknek, mind a tanítóiknak hasznos… tovább

Tanárok visszajelzései

Diákok visszajelzései

Mézeskalácsház

Deák Attiláné

Az előadás két részét, amely 1-1 órát vett igénybe, a gyerekek teljes figyelemmel, érdeklődéssel, aktív részvétellel , mély átéléssel élték meg. A színészek teljesen elvarázsolták őket! A magas színvonalú színészi munka, a gyermekekre irányuló összeszedett figyelem , a jól szervezett , minden percében profi módon megszervezett foglalkozás elérte a célját, amely cél a legtöbb, legmagasabb , amely elérhető egy színházi élménnyel : valóban gyógyító hatást fejtett ki a gyermeki lélekben. Ezt a hatást kézzelfoghatóan tapasztaltam, amikor a csoportot visszakísértem az iskolába, a többnyire nyugtalan gyermekek is teljes nyugalommal közlekedtek az utcán . Az egész csoport a gondtalan felszabadultság megnyugtató érzésével feltöltekezve érkezett vissza az iskolába, amely elsősorban a fegyelmezettebb, nyugodtabb, zaklatottságtól mentes magatartásukon látszott leginkább. Mi is történt? Elégettük a banyát! Megsemmisült a rossz, diadalt arattunk a szorongások, félelmek felett ! Azért érezhették még intenzívebben a gyermekek, hogy az ő művük is a boszorkány megsemmisítése , mert az előadásban ők is részt vettek, ők is alakították a történetet, szereplői voltak a cselekményeknek. Sajátjuknak érezvén a győzelmet, megtisztulva , a világba vetett megújult bizalommal jöttek el az előadásról. Egyenként beszélgetve velük, szinte mindegyikük azt a részt emelte ki a darabból, azt tartotta a legfontosabbnak, az tetszett neki a legjobban, amikor a banya a kemencébe került. Győzött a jó , eltávozott a gonosz boszorkány! Nagyon tetszettek nekik a harcról szóló állóképek, ezt is sokan kiemelték. Amikor nem közvetlenül a szereplők, hanem a játékállatok beszélgetnek, a nyuszi, maci, macska, ez is a kedvenceik közé tartozott. Többen megfogalmazták, hogy jó volt körben ülni, beszélgetni, együtt elbújni az erdőben. A szabályoknak, felnőtt elvárásoknak való megfelelés kontra önálló döntés, nonkonform viselkedés témaköre különösen aktuális egy első osztályba kerülő gyermeknél. Az óvoda viszonylagos szabadsága után rengeteg szabállyal találják magukat szemben, gyakran kell testi-lelki szükségleteiket korlátok közé szorítani az iskola adta keretek között. Gyakran elfáradnak a tanítási órák után, hiszen a munka erősen igénybe veszi idegrendszerüket, fokozódhatnak a teljesítmények eléréséből adódó szorongásaik is. Mint délután dolgozó napközis nevelő, legfontosabb feladatomnak tartom ezeknek a feszültségeknek, szorongásoknak a délutáni foglalkozásokon történő levezetését, oldását. Ehhez a munkámhoz adott sok biztatást, erőt, megerősítést az Önök előadása , amelyet én is szívből köszönök! Remélem a továbbiakban is sok jót tudnak tenni a gyermekek lelki egészségéért, amelyen nem több és nem kevesebb múlik, mint az élet minősége a jövőben.

F. István

Nekem tetszett a foglalkozás. Főleg hogy elmaradtak az órák. A foglalkozás része az érdekes volt. Az nagyon jó volt, hogy kisebb csoportokban dolgoztunk, és így mindenki elmondhatta, amit szeretne…többnyire. Az segítette az előrehaladást, hogy bemászhattunk a ketrecbe és bele tudtuk képzelni magunkat a lány helyzetébe. A jelenet, amit eljátszottak az nagyon jó volt és életszerű, meg mi is a jelenet részei voltunk mivel ott ültünk a színpadon, így mi is ott érezhettük magunkat. Ez az előadás sokkal személyesebb volt, mint a múltkori. Szerintem jó, hogy elmegyünk ilyen előadásokra.

K. Dóra

Nagyon tetszett az előadás!!!! Kár, hogy nem láthattuk a végét!!!:-( de se baj nagyon ügyesek voltatok!!!Így tovább!!!!:-))))))) !!!! Az utolsó jelenetet én úgy értelmeztem,hogy a lány annyira ragaszkodott a ketrechez mert ő azt a saját otthonának tartotta, mintha el akarta volna vinni!!!! Én ezt onnan vettem észre, mikor fogta a ketrec oldalát és emelkedett fel!!! Olyan volt mintha ugrani akart volna azzal a ketreccel!!! Szóval az egész előadást fantasztikusnak találtam!!!!! Sziasztok!!!:-)
U.i.: ÍGY TOVÁBB!!!!!!!!

M. Andi és O. Alexandra

Először is bemutatkozunk. Andi:az aki mindig integetett, a Szandi a hosszú hajú wörös hajú lány. nekünk nagyon tetszett az előadás. Szandival mi egy csoportba voltunk a végén, amikor nekünk kellett felnőttnek lennünk. Az Arnold volt velünk, mi a Szandival úgy gondoljuk, hogy még maradtunk volna. Nagyon megérte ez az egész és nagyon köszönjük szépen ezt azt az egészet. és nem tudom elképzelni a folytatást.

Sz. Bence

Sziasztok Zsuzsák, Arnold és Ádám.Ma volt veletek előadás. csak annyit szeretnék mondani hogy kicsit átlehetne szervezni a csontketrec című művet. Én az intimebb ,,törölgetos,, jeleneteket kiszedném vagy esetleg átformálnám. Szerintem ez volt az egyetlen rossz rész benne. Gratulálok nektek nagyon tehetségesek vagytok. már tudom hogy mi leszek ha ,,nagy,, leszek!….színész

Csontketrec

Maksa Katalin

Mindegyik osztályommal, amelyikben magyart tanítok, évente legalább egyszer drámafoglalkozáson veszünk részt Juszcák Zsuzsa együttműködésének, segítő munkájának köszönhetően. Egyik nyolcadikos osztályommal 2009. június 5-én második alkalommal voltunk a Kerekasztal foglalkozásán. Az elsőn 5. osztályos korukban, az Indián meséken, most a Csontketrecen. Újra lenyűgözött a Kerekasztal drámatanárainak, színészeinek kifinomult, mélyreható foglalkozásvezetése, csapatmunkája. Az együtt töltött 3 órában a drámatanárok hatására nyoma sem volt tanítványaimban a „külso világ” rossz hangulatainak. Közvetlenség, természetesség, barátságosság jellemezte az együttlétet. A közös játék szabályai szinte közös döntésekként fogalmazódtak meg, a gyerekek beleegyezésével érvényesültek. Gyorsan elröpült a három óra úgy, hogy mindegyik gyerekünk számtalanszor megnyilatkozott, résztvevői, kigondolói voltak jeleneteknek. „Éltek”, jókedvűek voltak, emellett izgalmas, értelmes, sok nézőpontú gondolatokkal, megközelítésekkel álltak elő. A szabályok betartása nem bizonyult nehéznek számukra, sok kollégám csodálkozott volna, ha ezen a drámafoglalkozáson láthatta volna őket – iskolánkban nincs jó híre ennek az osztálynak. Tetszett a darabválasztás: a redukált nyelv; lassú, apró, jelképes mozdulatokból építkező mozgások; nincs konkrét helye és ideje a történetnek; „jelképek erdejében jártunk”; alapproblémákról – szabadság, kötődés, döntés, választás, összetartozás – volt szó. A foglalkozás ritmusára is könnyen rá lehetett hangolódni, ahogy a munkaformák váltották, követték egymást – beszélgetőkör, előadás, csoportmunkák, bemutatók, ismertetések. Megfigyelésem szerint mindegyik (!!!) gyerek verbális, non-verbális közlését, viszonyulását érzékelték-értették a drámatanárok, mindenféle előzetes osztály- és gyerekismeret nélkül. Szép volt látni a csapatmunkájukat is, ahogy a foglalkozás irányításában, szervezésében segítették, kiegészítették, értették egymást. Leginkább a beszélgetések gondolati mélysége nyűgözött le: ahogy értették, értelmezték, összekapcsolták, előre vitték a gyerekek gondolatait. Művészi volt a közös munka abban az értelemben, hogy elgondolkodtatott, nem törekedett gondolatok, problémák megoldására lezárására, sokszor maradt nyitva egy-egy közös „gondolati út”. A gyerekeket olyan ötletgazdagság, sokoldalúság, bölcsesség, okosság jellemezte, mint máskor soha. Végig jókedvűek, felszabadultak voltak. Pedagógusi mestermunkának lehettem tanúja. Bízom benne, hogy még sokszor fogunk találkozni.

Az üzenetekre általában 24 órán belül válaszolunk a hétvégék kivételével. Az üzeneteket bizalmasan kezeljük, harmadik fél számára nem adunk ki semmilyen információt.

Köszönjük az üzenetét. Hamarosan válaszolunk önnek!

Adjon meg egy nevet!

Adjon meg egy érvényes Email címet!

Az üzenet nem maradhat üresen!