2014. május 23-án a dél-kaliforniai Santa Barbarában egy huszonkét éves fiú, Elliot Rodger tizenhárom embert megsebesített, hatot megölt, majd önmagával is végzett. Mielőtt ezt megtette, egy 140 oldalas önéletrajzban leírta, hogyan vált jómódú, filmrendező apával büszkélkedő, érzékeny és okos fiúból gyűlölettel teli tömeggyilkossá. Hogy történhetett ez meg? Kinek a felelőssége? Elliot Rodger önéletrajza minden szépirodalmi műnél hitelesebben beszél társadalmunkról. A társadalom hierarchikus és kirekesztő mivolta, a környezetünk lelki fejlődésünkre gyakorolt hatása, a saját szexualitásunkkal való birkózás, a különböző függőségek és a hamis önkép építése mind olyan téma, ami jelen van a fiatalok életében, és amiről nehéz, de szükséges beszélni. Az...
az FAQ, a Kerekasztal és a MANNA koprodukciójában készült tantermi előadás Törless a nyári szünet után visszatér a fiúintézetbe, ahol tanulóéveit tölti. A fiú szenved a magánytól, és rengeteg kérdés gomolyog benne saját magával és a világgal kapcsolatban. Két barátra tesz szert, akik különféle kísérleteik céltáblájául egy harmadik fiút, a kiszolgáltatott helyzetbe lévő Basinit szemelik ki. Éjjelente az intézet padlásának egy eldugott helyiségébe vonulnak, és odáig feszítik a kísérletezést, hogy Basini élete veszélybe kerül. Törless dilemmái, kérdései szinte narrálják a történetet, amelyben a tanárokkal való kommunikációs szakadék ugyanúgy felszínre kerül, mint a szülőktől való elszakadás problémái. Robert Musil klasszikussá vált regényét Kemény...
Az előadással hidat szeretnénk képezni a fiatalok és az idősek között. Fontosnak tarjuk, hogy a generációs ütközésekkel foglalkozzunk, és hogy a résztvevőkkel együtt gondolkozzunk azon, vajon az öregeknek mi dolguk a fiatalokkal, és fordítva. "Nekem is ilyen a nagymamám, de a szüleim teljesen kihagynak ezekből a problémákból, ami jó is, meg rossz is. Főleg, hogy egyszer talán ők is ilyenek lesznek, és akkor mi lesz...?" (17 éves diák, résztvevő)...
interaktív tantermi színházi előadás középiskolásoknak
"A francba, Krisz, miért nem veszed fel? Egy órája hívogatlak. Hol vagy? Miért kellett bejönnöm a suliba? Csináltál valamit? Hívjál vissza! Vagy gyere ide, itt ülök az osztályodban. Itt kell várnom, míg értem nem jönnek."
És várakozás közben anya saját gyerekkorának eseményeivel is szembesül.
Az egyéni és közösségi létezés alapkérdéseit vesszük számba a résztvevő fiatalokkal azok korszakonkénti változását is vizsgálva.
...
A vitaszínház egy interaktív színházi társasjáték.  Célja, hogy kulturált és moderált formában teremtsen lehetőséget a résztvevőknek, hogy a legsúlyosabb társadalmi kérdésekről vitatkozzanak egymással és a meghívott szakértőkkel. A vita során problémafelvető jeleneteket mutatunk, melyekkel kapcsolatban állást kell foglalniuk a résztvevőknek. A részvétel azon vendégek számára is élvezhető és izgalmas, akik nem kedvelik a nyilvános szereplést, mivel csupán azzal is kifejezhető a témával kapcsolatos vélemény, hogy a nézőtér mely részén foglalnak helyet.   Jelenleg a középiskolások számára készült 48-as vitaszínházunk érhető el online változatban....
Út. Kietlen táj. Sötétedik. Egy férfi kicsi, négykerekű vastaligát vonszol, rajta ketrec. A ketrec üresnek tűnik, leszámítva egy rongyhalmazt. Egy nagyon alacsonyan szálló vadászrepülő hangja hasít végig a levegőben. A Csontketrec a szabadság és a felelősség témakörét vizsgálja egy olyan metaforikus történet segítségével, amely nyers tömörséggel tükrözi a minket körülvevő világot. Vajon látjuk-e magunkat a tükörképben? Az előadás a nemzetközileg elismert Big Brum Theatre in Education Company-val együttműködésben készült...
A Stúdió K Színház és a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ koprodukciójában készült előadásunk alatt Mirka kalandos életútját követjük nyomon. Elmesélt és elhallgatott történetekről, a képzelet és az igazság valóságtartalmáról, nyitott és zárt kapukról mesélünk közösen. A résztvevő fiatalok a szereplők vezetésével nemcsak megbeszélik a történetet, hanem folyamatosan alakítják az eseményeket....